Dit betekent dat de software de afbeelding die in het fotokader is geplaatst niet meer kan vinden. Dit gebeurt wanneer de foto's niet langer in de albummap van je fotoboek staan. Telkens wanneer je een foto in het fotoboek plaatst, wordt er een kopie van de foto opgeslagen in de albummap van je fotoboek. Als deze kopie niet langer in de albummap staat, geeft de software een geel kader weer met daarin de tekst "Ontbrekende afbeelding".
Wij willen je daarom vragen de volgende stappen te volgen:
1. Klik in het tabblad linksboven op “Archief”.
2. Klik vervolgens in het menu dat verschijnt op “Vorige versie”.
3. Selecteer vervolgens in het nieuwe menu dat verschijnt op 'Blader door alle versies' Selecteer de datum voordat het probleem zich voordeed (je kunt de pijltoetsen gebruiken om door de versiehistorie te scrollen).
4. Klik op de versie die je wilt gebruiken en druk vervolgens op "Herstel".
5. Dit zal de geselecteerde versie van het fotoboek laden.
Als dit niet werkt, vragen we je een reservekopie van het fotoboek te gebruiken als je het op een andere schijf hebt opgeslagen.
Mocht het bovenstaande niet lukken, dan willen wij je vragen om de foto's opnieuw toe te voegen aan het fotoboek of om een kopie van de foto's toe te voegen aan de albummap zelf.
1. Als je ze weer wilt toevoegen aan de albummap, zoek je het bestand op je computer (dit wordt meestal op het bureaublad opgeslagen, tenzij je de standaardinstelling hebt gewijzigd).
2. Open de albummap door de CTRL-knop in te drukken en op de map te klikken.
3. Kies voor "Toon pakketinhoud" en sleep de ontbrekende foto's weer in de map. De foto's verschijnen dan automatisch opnieuw in het fotoboek zelf.